Turkey’s state-run TRT parts ways with Euronews

Euronews is a multilingual news television channel, headquartered in Lyon-Confluence. Created in 1993, it aims to cover world news from a pan-European perspective.

The Turkish Radio and Television Corporation (TRT) has ended its partnership with European news channel Euronews, which broadcasts in 10 languages including Turkish, according to a Cabinet decision on Thursday.

Euronews is a multilingual news television channel, headquartered in Lyon-Confluence. Created in 1993, it aims to cover world news from a pan-European perspective.

In February 2009 TRT had become part of the SOCEMIE (Société Editrice de la Chaîne Européenne Multilingue d’Information EuroNews) consortium, which owns Euronews, after buying 15.70 percent of total shares, making it the fourth largest shareholder after France Télévisions (25.37 percent), RAI (22.84 percent) and RTR 16.94 percent).

Euronews began its first Turkish broadcast on Jan. 30, 2010.

The Cabinet decision, published in the Official Gazette on Thursday, said “It has been decided by the Cabinet of Ministers that the decision to make TRT a shareholder of the international Euronews broadcaster is hereby abolished.” (SCF with turkishminute.com) March 23, 2017

Take a second to support SCF on Patreon!