Seized Gülen-affiliated media outlets being sold to pro-gov’t media groups without tender

A number of TV and radio stations, which were closed down by the government in the aftermath of a failed coup attempt on July 15 due to their links to the faith-based Gülen movement, have been sold to the pro-government Turkuvaz Media Group without a tender, Cumhuriyet daily reported on Thursday.

A total of 86 media outlets including TV and radio stations, newspapers, magazines and news agencies were closed by the government due to their links to the Gülen movement by a government decree following failed coup attempt on July 15, 2016 as the government accuses the movement of masterminding the coup attempt. The movement strongly denies the accusation.

Some of these media outlets such as Samanyolu TV, Kanaltürk TV, Burç FM, Kanaltürk Radyo, Radyo Mehtap and Radyo Cihan have been sold to the Turkuvaz Media Group without a tender, according to Cumthuriyet. The daily said the remaining media outlets will also be sold with the same method.

Detaining tens of thousands of people over alleged links to the movement, the Turkish government also closed down more than 180 media outlets after the coup attempt last year. (turkishminute.com) May 4, 2017

Take a second to support SCF on Patreon!